donderdag 26 maart 2015

Aan tafel!

De paasdagen zijn bij uitstek de dagen om de tafel eens gezellig te dekken. Alhoewel we normaal gesproken graag met z'n tweetjes op de bank ploffen met een bord eten, vind ik niets leuker om met deze dagen helemaal uit te pakken. Ik laat jullie de komende dagen 3 totaal verschillende tafels zien, allemaal low-budget aangekleed en helemaal klaar voor een lekkere paasbrunch. De basis is bij alle 3 hetzelfde: een wit (papieren) tafelkleed en wit servies. Het witte papieren tafelkleed is op rol, verkrijgbaar bij Blokker en een must have! Je kunt namelijk gewoon afknippen wat je nodig hebt en na het eten gooi je het weg. Ideaal! Al nieuwsgierig geworden? Hier komt de eerste...



Neutraal modern
Van deze stijl word ik blij! Je vind het dan ook terug in mijn huis, dus met deze tafel kon ik me helemaal uitleven. De basis bestaat uit het witte papieren tafelkleed in combinatie met 2 banen kraft inpakpapier. De 2 banen heb ik gemaakt door een stuk inpakpapier af te meten aan de tafel en vervolgens doormidden te snijden. Zet de uiteinden even vast met een dubbelzijdig plakbandje. Kleine moeite, groots effect!
















Vervolgens kleed je de tafel aan met je servies, bestek, servetten, een paar kaarsjes en een bloemetje. Dat laatste is iets wat naar mijn mening op geen enkele tafel mag ontbreken. Bij deze tafel heb ik gekozen voor witte druifjes.


Ik vind het leuk om iets met het bestek te doen, om het niet klakkeloos naast het bord te leggen. Hier heb ik kleine konijntjes geknipt uit jute papier, een naamplaatje gemaakt van karton en vervolgens alles aan elkaar vast gemaakt met een sateprikkertje. Zo is ook meteen de tafelschikking een feit.


In het midden van de tafel heb ik mijn mooie teake schaal neergezet met lekkere eitjes erin. Hier kunnen tijdens de brunch natuurlijk ook heel goed de verschillende broodjes in, staat ook nog eens heel leuk!


Al nieuwsgierig naar de andere 2 tafels?


1 opmerking:

Rick zei

De tafel is erg mooi gemaakt. Waar waren de andere twee tafels te zien wat onderin word vermeld?