donderdag 16 juli 2015

Gevulde courgette

Met maar liefst 6 courgettes kwam mijn lieve schoonmoeder afgelopen week mijn keuken binnen wandelen. 'Lusten jullie toch wel? Vers van het land!' Ja hoor, zeker lusten we dat, heerlijk zelfs! Meteen dacht ik aan het lekkere gehakt van Koop een koe wat ik nog in de diepvries had liggen. 1+1=2... Gevulde courgettes gingen het worden! Makkelijk te maken en in combinatie met notenrijst heb je in een handomdraai een goedgevulde maaltijd. Het bleek dat de courgettes niet erg fotogeniek waren, maar ondanks dat wil ik jullie dit lekkere recept niet onthouden. Komt tie!
Gevulde courgette
voor 2 personen

2 courgettes
300 gram (runder)gehakt
1 ui
2 teentjes knoflook
1 theelepel Italiaanse kruiden
zongedroogde tomaatjes
zachte geitenkaas
olijfolie

Verwarm de oven voor op 200 graden. Vet een ovenschaal in met wat olijfolie. Was de courgettes en snij ze in de lengte doormidden. Hol de courgettes wat uit en snij het vruchtvlees in stukjes. Leg de uitgeholde courgettes in de ingevette ovenschaal. Snipper de ui en pers de knoflook uit. Bak dit samen aan in een pan met een scheutje olijfolie. Voeg het gehakt toe en bak dit rul. Voeg de Italiaanse kruiden toe en het vruchtvlees. Roer door en laat dit even pruttelen. Snij ondertussen de zongedroogde tomaatjes in reepjes. Je kunt er zoveel gebruiken als je zelf wilt, ik heb bijna een heel potje gebruikt. Voeg ook deze toe aan het gehaktmengsel. En klaar is je vulling! Schep met een lepel de vulling voorzichtig in de courgettes. Kruimel er wat zachte geitenkaas over heen en bak de courgettes in 20-25 minuten af. Serveer met (noten)rijst.

Eet smakelijk!


Geen opmerkingen: