woensdag 1 juli 2015

Pastasalade met gerookte kip

Ken je dat? Op warme dagen zoals deze heb ik niet heel veel trek in een stevige avondmaaltijd. Ik ga het liefst op zoek naar iets lichts. Dé oplossing: deze koude pastasalade met gerookte kip. Makkelijk te maken, je hoeft niet uren boven een heet fornuis te staan en je hebt toch een volwaardige maaltijd. Ik heb deze salade een Italiaans tintje gegeven met de zongedroogde tomaatjes en de kruidige dressing, maar je kunt hem natuurlijk helemaal naar eigen smaak afmaken. Er komen nog genoeg warme dagen aan, dus ik zou zeggen: lees gauw mee!
Pastasalade met gerookte kip
voor 2-4 personen

250 gram pasta (ik koos voor penne)
75 gram (rucola) sla
150 gram spekjes
1 gerookte kipfilet
10 zongedroogde tomaatjes
kappertjes (naar smaak)

Voor de dressing:
1 eetlepel mayonaise
3 eetlepels yoghurt
1 theelepel Italiaanse kruiden
1 teentje knoflook
peper en zout

Kook de pasta zoals aangegeven op de verpakking. Giet deze af in een vergiet en spoel meteen af met koud water. Laat de pasta verder afkoelen. Bak de spekjes ondertussen zonder boter of olie aan in een koekenpan. Als ze lekker uitgebakken zijn, haal je ze uit de pan en laat je ze uitlekken op keukenpapier. Snij de gerookte kipfilet in plakjes. Ik heb de kipfilet zelf gerookt, maar je kunt ze ook kant en klaar kopen. Dan zijn ze vaak al in plakjes gesneden. Snij ook de zongedroogde tomaatjes in stukjes. Klaar om de salade op te bouwen! In een grote schaal meng je de rucola met de pasta. Verdeel hierover de spekjes, kipfiletstukjes, tomaatjes en de kappertjes. Voor de dressing meng je alle ingrediënten in apart schaaltje door elkaar. Breng op smaak met peper en zout. Vlak voor het serveren verdeel je de dressing over de salade.

Nog wat overgehouden? Dat betekent een heerlijke lunch voor de volgende dag!
Enjoy!

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: