donderdag 13 augustus 2015

Review: Van Gilse toverijs

Het is al een tijdje op de markt. En het doosje stond ook al een tijdje bij mij in de kast. Ik vond het nu wel tijd om het dan nu ook echt een keer uit te proberen: van Gilse toverijs. Makkelijk zelf ijs maken zonder ijsmachine met ingrediƫnten naar keuze. Allerlei lekkere smaken zijn al door mijn gedachten gegaan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor... KOKOS! Heerlijk zomers en dus perfect voor deze tijd van het jaar. Nieuwsgierig hoe je toverijs maakt en of het lekker is geworden? Lees dan gauw verder.
Toverijs met kokossmaak
1 pakje van Gilse toverijs
1 blikje kokosmelk
een half zakje geraspte kokos

Normaal gesproken met je toverijs met 'gewone' melk. Omdat ik graag extra de kokos-smaak naar boven wilde laten komen, heb ik gekozen voor kokosmelk. Je mengt de kokosmelk met het pakje toverijs en dit mix je 2 minuten op de hoogste stand goed door. Dan voeg je al roerend de geraspte kokos toe. Giet het mengsel in een diepvriesbak van minimaal 1 liter en vries het ijs in gedurende 5 tot 8 uur.

En dan ziet je ijs er zo uit:

Conclusie? Het smaakte meer dan prima. De structuur was goed, je kon er prima bolletjes van scheppen. Het is makkelijk te maken en je kunt volop variƫren. Wat mij betreft een geslaagd experiment!

Liefs Ellie


Geen opmerkingen: