zondag 20 september 2015

Mega pindakaaskoekje

Toen ik dit recept tegen kwam op Pinterest, was het meteen duidelijk dat ik deze uit moest proberen. Ik ben gek op pindakaas, het liefst met nootjes, op een verse witte boterham... Mmmm! Het leuke van dit recept is dat je maar 3 ingrediënten nodig hebt. Ook daar ben ik gek op: met heel weinig iets lekkers kunnen maken. Dus nadat ik het Amerikaanse recept met Amerikaanse maten ontcijferd en iets aangepast had, ben ik de keuken ingedoken met dit heerlijke chewy mega pindakaaskoekje als resultaat. Lees je mee?


Mega pindakaaskoekje
1 stuk
50 gram poedersuiker
65 gram pindakaas met nootjes
1 eetlepel geklutst ei

Verwarm de oven voor op 175 graden. Doe de poedersuiker en de pindakaas bij elkaar in een schaaltje. Kluts een ei en meet 1 eetlepel af. Meng deze met een vork met de poedersuiker en pindakaas. Hoe langer je blijft mengen, hoe droger het mengsel wordt. Meng ook weer niet te lang, anders word het koekje straks té droog. Maak een bal en leg deze op een met bakpapier beklede bakplaat. Druk de bal iets plat (tot ongeveer 1,5 centimeter) en maak een patroontje in het deeg met een vork. Dan gaat het koekje de oven in voor 18-20 minuten, afhankelijk van je eigen oven. Als je het koekje uit de oven haalt, is deze nog zacht. Deze wordt harder tijdens het afkoelen.

Kopje thee erbij, genieten!

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: