maandag 14 september 2015

Stroopwafel-monchoutaart

Gisteren vierde ik mijn 31ste verjaardag met heel veel lieve mensen om me heen. Dit was dan ook meteen de afsluiting van mijn vakantie, vandaag gaan we weer 'back to basic'. En bij een feestje hoort natuurlijk taart! Deze stroopwafeltaart stond al langer op mijn to-do-list en ik vond dit dé perfecte gelegenheid om hem te maken. Ok, hij is verre van gezond, maar verder alleen maar voordelen... Hij is makkelijk te maken, een dag van te voren (ideaal!) en hij is superlekker. Nieuwsgierig geworden? Lees dan gauw verder!
Stroopwafel-monchoutaart

500 gram monchou
500 ml slagroom
2 eetlepels kaneel
50 gram suiker
2 zakjes vanillesuiker
2 zakjes klopfix
2 pakken stroopwafels (a 12 stuks)
springvorm van 26cm

Om te garneren:
1 zakje ministroopwafels
opgeklopte slagroom

Hak of snij 1 pak stroopwafels in kleine stukjes. Deze verwarm je au-bain-marie totdat de stroop zacht en kleverig word. Ondertussen vet je de springvorm in. Verdeel de stukjes stroopwafel over de bodem en druk deze goed aan. Zet dit in de koelkast om even af te koelen. Maak ondertussen de vulling door de monchou zacht en romig te kloppen. In een andere kom klop je de slagroom met de klopfix stijf. Voeg de vanillesuiker, suiker en kaneel toe. Spatel de monchou er door. Haal de springvorm uit de koelkast en verdeel de helft van het monchoumengsel erop. Hak het andere pak stroopwafels ook in kleine stukjes en herhaal bovenstaande stappen. 

Laat de taart een nachtje opstijven in de koelkast. Versier de taart met toefjes slagroom en ministroopwafels. 

Enjoy! Liefs Ellie



Geen opmerkingen: