woensdag 14 oktober 2015

De leukste high-tea-adresjes van Overijssel

Afgelopen weekend zaten mijn moeder en ik weer te genieten van een high tea. Een moment om te koesteren, een heerlijk moeder en dochter momentje. Ik bedacht me toen dat ik eigenlijk wel belachelijk vaak een high tea heb gedaan. Met vriendinnen, oud collega's, met m'n moeder en ga zo maar door. Dus heb ik een lijstje gemaakt voor jullie met de leukste adresjes in Overijssel. Probeer ze allemaal maar eens uit zou ik zeggen! Lees je mee?
1. Theehuis Sprakel in het bos
Echt met stip op nummer 1, dit idyllische theehuis midden in het bos tussen Lonneker en Enschede. De inrichting is prachtig, de sfeer is precies goed en de high tea? Goddelijk! Alles komt uit eigen keuken en dat is te proeven. Ideaal te combineren met één van de wandel- of fietsroutes die rondom het theehuis liggen. Nieuwsgierig geworden? Meer info vind je op de site.

2. de Herterij
Een heerlijke plek, midden op het platteland van Geesteren. In een mooie oude boerderij word je verwend met een complete high tea met veelal huisgemaakte lekkernijen. Met de grote open keuken, krijg je meteen een huiselijk en welkom gevoel. Dit word nog eens versterkt door warme gastvrouw. Kijk je naar buiten, dan zie je de hertjes rondhuppelen. Twente op en top! 
Meer info vind je op de site.

3. 't Olde Stadhuus
Gelegen aan de Vecht, in het toeristische dorpje Ommen, vind je 't Olde Stadhuus. Het ruim vijf eeuwen oude gebouw deed in het begin dienst als tolhuis voor het veer over de Vecht. Vanaf 1492 diende het pand als bruggenmeestershuis en later als stadhuis, kantongerecht, stadsherberg en nu dus als een restaurant. Alle lekkernijen zijn huisgemaakt en op ambachtelijke wijze bereid. Vraag vooral even naar de huisgemaakt advocaat, zóó lekker! Meer info vind je op de site,

4. Intratuin (Almelo)
Én gezellig winkelen én een lekkere high tea? Reserveer dan eens een high tea bij Intratuin. Ik ben fan! Goede prijs-kwaliteit verhouding, tafel gezellig gedekt en vriendelijk personeel. Mijn moeder zit in een rolstoel en zij kan hier prima haar draai vinden. Letterlijk en figuurlijk. Een aanrader dus, al had je dat misschien niet meteen verwacht?! Meer info vind je op de site.

5. de Uitkijk
Boven op de berg in Hellendoorn vind je landgoed de Uitkijk. Geen verkeer te horen, alleen het geruis van de bomen en het gefluit van de vogeltjes. Voor een wat luxere high tea en ambiance ga je hier naar toe. Ook voor kinderen is er een speciale kinder high tea. Meer info vind je op de site.

6. bij Saartje
Op een onverwachte plek (midden op een industrieterrein) in mijn eigen dorpje vind je bij Saartje. Eenmaal binnen heb je het gevoel dat je bij je grootmoeder in huis stapt. Gezellige zitjes bij de open haard  of met z'n allen aan de keukentafel. Zet een hoed op (ter plaatse te leen) en drink je thee met een uitgestrekte pink. Dit draagt zeker bij aan de gezellige sfeer! Je kunt je high tea aanvullen met een creatieve bezigheid. Meer info vind je op de site.

7. NielZ
In het centrum van Almelo vind je het gezellige café restaurant NielZ. Hier kun je kiezen uit 4 verschillende high tea arrangementen: Afternoom tea, Delicious tea, Sugar Sweet tea en Summer tea. Welke je ook kiest, je zit altijd goed! Meer info vind je op de site.

Wat een leuke plekjes als ik ze allemaal zo op een rijtje zet zeg! Doe je er je voordeel mee...

Liefs Ellie



Geen opmerkingen: