vrijdag 23 oktober 2015

Heldere bospaddenstoelensoep

Oke, ik hoef je niet meer te vertellen dat ik gek ben op de herfst... De kleuren in de natuur, de gezelligheid in huis, maar vooral het eten: ik hou ervan! Na die heerlijke pompoensoep van vorige week, vandaag weer zo'n lekkere herfstsoep. Deze heldere bospaddenstoelensoep moet wel even trekken, maar trust me dan heb je ook wat! Ik heb zelf gewone champignons, kastanjechampignons en oesterzwammen gebruik, maar je kunt natuurlijk alles toevoegen wat jij lekker vindt. Begin je de herfst ook al zo leuk (of lekker) te vinden? 
Lees gauw mee!
Bospaddenstoelensoep
voor 6-8 personen

1 ui
2 tenen knoflook
150 gram spekreepjes
250 gram champignons
250 gram kastanjechampignons
200 gram oesterzwammen
1,5 liter water
1 groentebouillonblokje
peper en zout
olijfolie

Snipper de ui en hak de knoflook fijn. Fruit de ui en de knoflook in een beetje olijfolie aan in een grote soeppan. Voeg de spekreepjes toe. Maak de paddenstoelen schoon en snij ze in plakjes. Ze gaan samen met het water en het bouillonblokje in de pan. Draai het vuur op de laagste stand en laat de soep 2 uur trekken. Breng de soep op smaak met peper en zout.

Eet smakelijk!

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: