woensdag 21 oktober 2015

Koken uit een tijdschrift: Gestoofde runderlapjes met pompoen en dadels

Het gaat goed met mijn herfstbucketlist! Ik wou namelijk een nieuw herfstrecept uitproberen, omdat de tijdschriften nu vol staan met heerlijke herfstrecepten. En ik heb weer een winnaar gevonden! Ik heb deze stoofpot afgelopen zondag gemaakt toen vrienden van ons kwamen eten. De perfecte gelegenheid om een flinke pan op tafel te zetten. En wat denk je? Hij was schoon leeg! Dus bij deze uitgelicht: gestoofde runderlapjes met pompoen en dadels. Alle credits voor Boodschappen, het magazine van COOP. Lees je mee?
Gestoofde runderlapjes met pompoen en dadels
voor 4 personen

In plaats van alle ingrediënten hier neer te zetten, dit keer een makkelijkere manier... ;-)

Bestuif het vlees met bloem, peper en zout. Braad het vlees in een beetje boter in 3 porties om en om aan. Schep uit de pan en roer de aanbaksels los. Voeg wat olijfolie toe en de sjalotten en fruit deze circa 4 minuten. Leg het vlees terug in de pan en giet de bouillon en azijn erbij. Voeg de kruiden en kruidnagels toe. Laat het vlees met het deksel op de pan op de laagste stand in circa 2 uur gaar worden. Voeg de pompoen en dadels toe en laat zonder deksel nog 20-30 minuten sudderen. Breng op smaak met peper en zout.

Ik vond de saus van de stoofpot nog wat dun, dus ik heb nog een flinke eetlepel maizena toegevoegd. Toen dikte het goed in. Ik heb de stoofpot geserveerd met een puree van zoete aardappelen. Een perfecte combinatie! De volgende keer ga ik wat meer dadels toevoegen. Ik vond dat een heerlijke zoete verrassing in deze hartige stoofpot. Wat mij betreft een geslaagd recept, thanks COOP!

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: