donderdag 8 oktober 2015

Met de billen bloot; update nmr 4 + 4 speerpunten

Het is al weer 2 maanden geleden dat ik mijn laatste update met jullie deelde. Dus het wordt weer hoog tijd! Eerlijk is eerlijk: ik heb het momenteel een beetje moeilijk. Niet heel gek als je kijkt naar mijn laatste posts: mega pindakaaskoekje, stroopwafel-monchoutaart, warme chocolademelk met slagroom... Haha, het zijn niet de meest gezonde dingen! Ik blijf erbij dat je jezelf zo nu en dan moet verwennen hoor, maar ik moet nu wel weer een dikke streep zetten. En deze post is het begin van die dikke streep met een aantal speerpunten die ik voor mezelf heb vastgesteld voor deze laatste weken van het jaar. Lees je mee?

In mijn vakantie heb ik de teugels wat losser gelaten. Terecht toch? Ik ben dan ook 2 kilo aangekomen in die 3 weken. Die 2 kilo heb ik er inmiddels wel weer af, maar daar blijft het tot nu toe ook bij. En daar baal ik van! Ik ben nog steeds blij dat ik die 90 kilo weer gehaald heb hoor, maar ik wil naar die 85 kilo toe... Vóór de kerst! En laten we eerlijk zijn, dat ís te doen. Maar dan moeten we wel even 'back to basic'. Overdag is wat mij betreft prima te doen, vooral op de dagen die ik werk. Dan heb ik ritme en vastgestelde pauzetijden. Ben ik thuis, dan heb ik het moeilijker. Niks te snoepen in huis halen helpt. Vooral de pepernoten en speculaasjes die nu al weer in de winkel liggen zijn erg aantrekkelijk. Hoe voorkom je dan dat ze toch weer in je winkelwagentje belanden? Ik heb voor mezelf een aantal speerpunten op papier gezet, die mij de komende weken gaan helpen vooral in de moeilijke momenten. Misschien jou ook? Hier komen ze:

1. Doel
Hier is tie weer: het doel. Het belangrijkste speerpunt wat mij betreft. In mijn vorige update kon je al lezen wat mijn nieuwe doel is: 85 kilo. Dat betekend 5 kilo. Deze 5 kilo wil ik er voor de kerst af hebben. Over 10 weken dus. Dit gaat lukken!

2. Bewegen
Ik heb het al vaker genoemd: sporten is niet mijn ding. Maar ik blijf wel zoeken naar dingen die ik wel leuk vind. We wandelen veel, vooral op zondagmiddag. Aangeraden word om een half uurtje per dag te bewegen. En dit is echt makkelijk te realiseren. Toch even op de fiets naar de supermarkt of dat blokje om. Ik ben nu begonnen met de yogalessen van Adriene. Dit is een 30-daagse yogacursus van een half uurtje per les welke je (gratis!) kunt volgen op YouTube. 1 ding... ONDERSCHAT HET NIET! Poeh, voor zo'n stijve hark als ik, is dit best pittig. Maar ik vind het leuk, je kunt het doen wanneer jij wilt, lekker in je eigen huis. Wat mij betreft ideaal, misschien ook iets voor jou?

3. Beloning
Geef jezelf zo nu en dan een beloning. Dat kan in het weekend met de al eerder genoemde traktatie-ontbijtjes zijn, maar denk ook in grotere beloningen. Je valt af, dus je hebt nieuwe kleding nodig! Heel vervelend... Als ik mijn doel heb behaald, haal ik mezelf een mooie kerst outfit. Iets om naar uit te kijken toch?

4. Probeer nieuwe recepten uit
Dit helpt mij iedere keer weer. Ik ga op zoek naar nieuwe recepten en op deze manier ben ik op een andere manier met eten bezig. Vooral in de herfst zijn er een tal van lekkere recepten te vinden op internet en in tijdschriften. Ik ben fan van AH.nl. Lekkere, makkelijke recepten met ingrediënten van het seizoen. Zo heb je veel afwisseling in je (gezonde) levenstijl en verveeld het dus niet!

Ik probeer iedere keer op deze speerpunten terug te vallen. Dus als ik zin heb in iets lekkers, denk ik aan mijn doel en de beloning die daar tegen over staat. Ik ga er weer voor, die laatste kilo's krijg ik ook heus wel af ;-)

Wordt vervolgd!

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: