woensdag 16 december 2015

Kaneelsterretjes van bladerdeeg

Dit is echt het makkelijkste kerst 'koekje' wat je kunt verzinnen! Deze kaneelsterretjes zijn heerlijk bij de thee maar ook bij het kerstdessert doen ze het goed. En heel makkelijk om te maken. Bladerdeeg is echt onmisbaar in mijn vriezer. Ik schreef er al een bericht over met allerlei hartige hapjes. Maar ook voor zoet is bladerdeeg ideaal. Dat bewijzen deze kaneelsterretjes wel weer. Ik leg je uit hoe je deze maakt met slechts 4 ingrediënten. Lees je mee?
Kaneelsterretjes van bladerdeeg
16 stuks
4 plakjes bladerdeeg
een geklutst eitje
fijne kaneelsuiker
75 gram witte chocolade
extra: eetbare decoratie en een steruitsteker

Haal de plakjes bladerdeeg uit de vriezer en laat deze ontdooien. Verwarm de oven voor op 225 graden. Bekleed een bakplaat met bakpapier.
 Ik gebruikte een steruitsteker waarmee ik 4 sterren uit 1 plakje bladerdeeg kon halen. Heb je geen uitsteker, dan kun je de sterren uitsnijden aan de hand van een mal. Leg de sterren op de bakplaat en prik met een vork allemaal gaatjes in de sterren. Dit voorkomt dat de sterren straks bol worden en hun vorm verliezen. Bestrijk de sterren nu met het geklutste ei en strooi de kaneelsuiker erover. Als je de sterren wilt decoreren dan is dit het moment. Je bakt de decoratie namelijk gewoon mee. Ik koos voor een paar zilveren pareltjes. Bak de sterren af in 10-12 minuten.
Laat de sterren afkoelen en smelt ondertussen de chocolade au bain marie. Doop de onderkant van de sterren in de chocolade en leg ze op de kop om uit te harden. Serveer meteen.

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: