zondag 20 maart 2016

Lente in huis + 3x DIY

Als de dagen weer wat langer worden, de zon weer wat meer schijnt en de natuur weer tot leven komt, krijg ik de lentekriebels. Een van de mooie dingen aan Nederland vind ik de seizoenen. Elk seizoen heeft weer z'n eigen charme. Als we zoals nu aan het einde van de winter zijn kan ik me weer verheugen op de lente. De eerste zonnestralen, de lammetjes in de wei, lekker erop uit en buiten eten. Ook in huis zie je deze lentekriebels terug. De donkere kleuren moeten eruit, de frisse kleuren erin. Ik kon moeilijk afscheid nemen van de bronzen accessoires waar ik in de herfst mijn huis mee stylde, dus ik besloot ze te combineren met de frisse groen/blauwe kleur die je nu zoveel ziet. Dus tussen alle lekkere paasrecepten door vandaag het resultaat van 'lente in huis', plus 3 leuke DIY's. Lees je mee?
Zoals ik de vorige keer al schreef, heb ik elk seizoen een andere accentkleur in huis. Dit keer is het de groen/blauwe kleur die je nu overal in de winkels ziet liggen. Gecombineerd met een paar bronzen accessoires maakt dat de woonkamer er weer fris uitziet. Een paar andere kussens op de bank doet wonderen!

Voorjaarsbollen en bloemen mogen natuurlijk niet ontbreken in deze tijd van het jaar. Dit leuke draadmandje heb ik bij Xenos gekocht. Ik heb hier blauwe druifjes ingezet, verpakt in een stukje kraftpapier. Zo simpel kan het zijn!

DIY 1 is een hele simpele: ik heb een dienblad neergezet met vrolijke voorjaarsbloemen gecombineerd met kaarsen, paaseieren en mini cactussen. Dit kun je helemaal in de kleur maken wat bij je past.

DIY nummer 2: de paastak. Vroeger was het al een traditie om samen een paastak te versieren. Met zelfgemaakte papieren eieren, knalgele kuikentjes en andere felgekleurde versiersels was het altijd een bonte bedoening in de paastak. Ik blijf het leuk vinden... Daarom zet ik er nog steeds elk jaar 1 neer, maar dan wel 1 die goed past in ons interieur. Paastak nieuwe stijl! 

Het plankje boven de eetkamertafel heeft ook een make-over ondergaan. Ik kwam deze kleine lightbox tegen bij de Hema. Helemaal de goede kleur! 

De laatste DIY vind ik toch echt wel de leukste! Ik heb vlaggetjes gemaakt van papieren rietjes. Origineel toch? En heel makkelijk te maken. Je neemt 2 draden, de één dubbel zo lang dan de ander. Die knoop je aan elkaar, hou wel een stukje draad over zodat je hier straks de vlaggenlijn aan op kunt hangen. Schuif nu 1 rietje aan de korte draad en schuif 2 rietjes aan de lange draad. Vorm een driehoekje en knoop beide draden naast het bovenste rietjes vast. Het klinkt misschien ingewikkeld, maar geloof me, dat is het echt niet.

En zo zie je dat je met een paar simpele veranderingen toch weer een heel ander interieur hebt.

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: