maandag 11 april 2016

Pinspiratie: top 10 rabarberrecepten

De eerste rabarberstengels zijn weer gespot bij de groenteboer! Ik ben gek op rabarber, dus ik besloot om inspiratie op te doen en de lekkerste rabarberrecepten voor je te verzamelen. Ik struinde bekende en onbekende blogs af voor de heerlijkste creaties. Hieronder vind je mijn top 10 lekkerste en origineelste rabarberrecepten. Wil je nóg meer inspiratie? Neem dan vooral een kijkje op mijn pinbord op Pinterest. Kijk je mee?
Rabarber-aardbeien jam
Ik begin deze top 10 met mijn eigen rabarber-aardbeien jam. Ik maakte deze vorig jaar en hij staat dit jaar ook zeker weer op de planning. Heerlijk op een donkerbruine boterham! Of maak er frozen yoghurt ijsjes van! Hoe je dat doet lees je hier.

Rabarber hazelnoot plaatkoek
The best of two worlds... lekkere zoete rabarber en knapperige hazelnoten, samen in een plaatkoek. Wat een goed idee van Simone's Kitchen! Deze staat zeker op mijn lijstje om uit te proberen.

Rabarber tiramisu
Nu is tiramisu al één van mijn favoriete toetjes, maar dit is toch helemaal een uitvinding?! Deze rabarber tiramisu van Leukerecepten.nl lijkt me hemels! En niet moeilijk te maken...

Rabarber limonade
Wist je dat je ook heerlijke limonade kunt maken van rabarber? Jamie Oliver legt uit hoe je dit doet. Hier vind je het Nederlandse recept!

Rabarber-aardbei compote
Heerlijk door de yoghurt, deze rabarber-aardbei compote! Ik neem elke dag wel een kijkje op de blog van Laura's bakery, dus dit heerlijke recept mag niet ontbreken in deze top 10.

Rabarber frambozen ijs
Kijk hier eens: rabarber frambozen ijs van Cuisine de clementine! Hoe bedenk je het... Hoe maak je het? Zonder ijsmachine, in een handomdraai! Het proberen waard toch?

Snel rabarbertaartje
Ik ben gek op recepten zoals deze: het rabarbertaartje van Brenda kookt. Een plakje bladerdeeg, wat rabarber, wat smaakmakers en ... klaar!

Rabarbertaart
Heb je wat meer tijd voor een 'echte' rabarbertaart? Maak dan deze van Uit Paulines keuken. Succes verzekerd!

Aardbei-rabarberbrood
Ook Culy is een site waar ik elke dag te vinden ben. De verzamelplek van de heerlijkste recepten. Zoals dit aardbeien-rabarberbrood!

Rabarbermuffins
Als laatste maar zeker niet de minste: deze gezonde rabarbermuffins van Chick love food. Zien ze er niet heerlijk uit?

En, heb ik je overtuigd om met rabarber aan de slag te gaan? Ik krijg er echt zin als ik al deze heerlijke recepten zie!

Liefs Ellie


Geen opmerkingen: