dinsdag 5 april 2016

Rode aardappeltjes uit de oven

Van huis uit aten we vaak aardappelen, groente en vlees. En met 'vaak' bedoel ik dan echt 4 tot 5 keer per week. Niet zo gek misschien dat ik nu geen aardappeleter ben. Vooral 'gewone' gekookte aardappelen gaan er bij mij niet meer in. Dus als we dan een keer aardappelen klaar maken probeer ik dat wel op verschillende manieren te doen. Deze uit-de-oven variatie is absoluut favoriet! En heel gemakkelijk want de oven doet het werk. Ik laat je zien hoe je ze maakt, lees je mee?
Rode aardappeltjes uit de oven
500 gram rode krieltjes
1 ui
125 gram spekreepjes
olijfolie
tijm
zout en peper

Kook de aardappelen 15-20 minuten. Verwarm de oven voor op 200 graden. Snij de uien in halve ringen. Vet een ovenschaal licht in met wat olijfolie. Giet de aardappelen af en snij ze in partjes. Doe deze samen met de uien en de spekreepjes in de ovenschaal. Besprenkel het geheel met olijfolie en breng op smaak met tijm, zout en peper. Zet de aardappelen in oven voor 25 minuten.

Eet smakelijk!

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: