vrijdag 8 juli 2016

De 5 leukste foodblogs

Elke dag laat ik me inspireren door de leukste, lekkerste en origineelste recepten. Deze inspiratie haal ik uit tijdschriften, tv en natuurlijk het internet. Ik heb een aantal vaste foodblogs waar ik elke dag wel even op rond snuffel. Vandaag deel ik de (wat mij betreft) 5 leukste foodblogs. Blogs boordevol heerlijke recepten. Van gezond tot wat minder gezond, van makkelijke recepten tot recepten waar je wel even tijd voor moet maken. Nieuwsgierig geworden? Lees dan gauw verder!

1. Culy

Culy staat wat mij betreft op de absolute nummer 1! Op Culy.nl vind je niet alleen de heerlijkste recepten, maar ook de leukste foodfestivals, de slimste foodtips en de hipste hotspots. Bij Culy draait werkelijker AL-LES om eten, i'm lovin' it! Dus wil je weten hoe regenboogbagels worden gemaakt, waar de leukste foodfestivals te vinden zijn deze zomer of hoe het kookboek van het Rijksmuseum eruit ziet? Ga dan even een kijkje nemen op Culy.nl

2. Uit Pauline's keuken
Een heerlijk gerecht gefotografeerd op een witte ondergrond. Dát kenmerkt de foodfoto's van Pauline. Zij laat je zien dat koken helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Met een paar verse ingrediënten zet ze de lekkerste dingen op tafel. Soms gezond, soms minder gezond maar wel altijd lekker. Naast de lekkerste recepten post ze ook regelmatig haar reisverhalen, waarin eten en drinken altijd een grote rol spelen. En zoals bij veel bloggers, vind je hier haar maandelijkse dagboek. Hierin staan allerlei dingen die ze de afgelopen maand heeft meegemaakt, zowel op privé- als op werkgebied. Pauline heeft niet alleen een prachtig blog, ook haar kookboeken zijn zeker de moeite waard! Klik hier.

3. Laura's bakery
Van een klassieke appeltaart tot reviews van kookboeken, van baktips voor beginners tot een tulband voor gevorderden. Je vindt het allemaal op Laura's bakery. Haar recepten zijn duidelijk opgesplitst in 7 categorieën: zoet bakken, hartig bakken, koken, basis recepten, gezond bakken, zonder oven en allergieën. Ook vindt je hier inspiratie voor alle feestdagen en duidelijk how to's. Voor bijvoorbeeld het maken van hét perfecte koekje. Naast deze blog heeft Laura nog een blog: handige baktips. Hier vind je, zoals de naam al aangeeft, hele handige baktips. Of je nu graag bakt of dol ben op decoreren, met deze tips gaat het je zeker lukken!

4. Brenda kookt
Als je fan bent van uit Pauline's keuken, dan is de kans groot dat je Brenda kookt ook erg leuk vindt.
Recepten zonder nonsense, kooktips en reviews van kookboeken, restaurants en food gerelateerde evenementen, je vindt het allemaal bij Brenda kookt. Vooral bij haar categorie cake/taart en koekjes droom ik weg... En met haar Snap Shots geeft ze 2 keer in de maand een persoonlijk kijkje in haar leven. Ik ben fan!

5. Chicks love food
Twee vriendinnen, Nina en Elisa laten je op hun blog genieten van de lekkerste recepten. Ze houden gewoon van goed eten. Zo simpel is het. En zo simpel houden ze het. Ik ben vooral fan van de categorie 5 or less. Hierin laten de 2 dames zien dat je met 5 of minder ingrediënten al de lekkerste gerechten op tafel kunt zetten. Hieraan hebben ze zelfs een heel kookboek gewijd. Deze chicks love food!

Al geïnspireerd? Ik kan wel een top 100 maken van de foodblogs die ik regelmatig bezoek. Want ook Leuke recepten, koken met Karin en Francesca kookt! verdienen ook een vermelding.  En dan heb ik het alleen nog maar over Nederlandse blogs... Heb jij een favoriete foodblog? Laat vooral een comment achter!

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: