woensdag 28 september 2016

De herfst is begonnen!

De herfst is begonnen! Al zou je dat niet zeggen met deze zomerse temperaturen... Ik hou er van: de regen tegen de ruiten, met een kop thee op de bank en een boswandeling met het herfstzonnetje. Maar ook op het gebied van eten vind ik de herfst heerlijk. Ik ben gek op de warme smaken en geuren van paddenstoelen, pompoen en stoofvlees. Voor de lekkerste ovenschotels en stoofpotten. Om dit seizoen af te trappen heb ik de lekkerste en leukste herfstberichten van mijn blog voor je verzameld. Om alvast in de stemming te komen... Lees je mee?
Heldere bospaddenstoelensoep
Zo gauw die lekkere bospaddenstoelen weer bij de groenteboer verkrijgbaar zijn, dan staat dit soepje weer te pruttelen op het fornuis. Deze heldere bospaddenstoelensoep is echt een aanrader deze herfst. Maak dan meteen een flinke pan vol, want hij is de volgende dag nóg lekkerder!

Appelmoes met een vleugje kaneel
Zijn je appels klaar om geplukt te worden? Maak er deze heerlijke appelmoes van! Mét een vleugje kaneel, het is tenslotte herfst...

Haal de herfst in huis
Vorig heb ik je laten zien hoe ik mijn huis in herfstsfeer bracht, inclusief een paar leuke DIY's. Ook dit jaar ga ik dit zeker weer doen: de felle kleurtjes eruit, de warme materialen erin.

Kaneeltaart met appel en hazelnoten
Appels en kaneel zijn wat mij betreft onlosmakelijk verbonden aan de herfst. Mocht je wat willen bakken de komende tijd, dan raad ik je deze kaneeltaart met appel en hazelnoten aan!

De leukste traktaties voor dit seizoen
Moet jouw kind binnenkort trakteren op school? Check dan dit blogbericht even... Want hoe leuk is het om iets te trakteren wat helemaal bij dit seizoen past?

Pompoensoep
Nog zo'n lekker herfstsoepje die echt het proberen waard is. Wil je een snellere versie? Gebruik dan pompoenstukjes uit de diepvries. Nu volop verkrijgbaar!

Maak een herfstbucketlist
Zet op je herfstbucketlist alles wat je deze herfst wilt gaan doen. Daar kunnen bovenstaande recepten dan ook meteen bij op. Je vindt mijn herfstbucketlist van vorig jaar hier.

En, kom je al een beetje in de stemming? De komende tijd vindt je nog veel meer heerlijke herfstrecepten op mijn blog!

Liefs Ellie



Geen opmerkingen: