woensdag 9 november 2016

Hertenbiefstuk met paddenstoelen en pastinaakpuree

Eerlijk is eerlijk: ik neem ook wel eens een recept één op één over. Dus zonder er maar íets aan te veranderen. Want goed is goed, toch? Zo ook met dit recept: hertenbiefstuk met paddenstoelen en pastinaakpuree. Ik kwam dit recept tegen op ah.nl en het water liep me meteen in de mond. Na een ritje naar de supermarkt lag mijn aanrechtblad rijkelijk bezaaid met deze heerlijke ingrediënten. Alleen daar kan ik al van genieten, dit ziet er toch heerlijk uit!? Nieuwsgierig hoe je dit herfstige gerecht maakt? Hieronder lees je het of klik even door.
 

Hertenbiefstuk met paddenstoelen en pastinaakpuree

400 gram pastinaak
600 gram aardappelen
3 takjes tijm
125 ml slagroom
2 sjalotten
600 gram paddenstoelenmelange
hertenbiefstukken
zout en peper
boter om in te bakken

Schil de pastinaak en de aardappelen en snij ze in stukken. Kook ze samen 20 minuten in water met eventueel wat zout. Ris de blaadjes van de takjes tijm. Snij de sjalotjes in dunne ringen en de paddenstoelen in stukken. Verhit wat boter in een hapjespan en fruit de sjalotjes 3 minuten op laag vuur. Voeg de paddenstoelen toe en bak op hoog vuur 8 minuten. Breng op smaak met peper en zout. Bestrooi ondertussen de hertenbiefstukken met peper en zout. Verhit wat boter in een ruime koekenpan en bak de biefstukken 4 minuten op hoog vuur. Keer halverwege. Laat de biefstukken op een warm bord onder aluminiumfolie 5 minuten rusten. Giet de pastinaak en de aardappelen af. Voeg de tijm en de slagroom toe en stamp met een pureestamper tot puree. Breng op smaak met peper. Serveer de biefstukken met de paddenstoelen en de puree.
Bron: ah.nl
Op het top herfst wat mij betreft! En o ja, wie de eerste foto goed heeft bekeken, ziet dat ik er toch íets aan heb toegevoegd: knoflook! Ik hakte 1 flinke teen fijn voor bij de paddenstoelen. Ik kan het gewoon niet laten...

Liefs Ellie




Geen opmerkingen: