woensdag 16 november 2016

Zelf amandelspijs maken

Wist je dat het helemaal niet moeilijk is om zelf amandelspijs te maken? En dat je er maar 3 ingrediënten voor nodig hebt? Na vandaag wil je echt geen amandelspijs uit een pakje meer, maar maak je met gemak je eigen gemaakte. Echt waar, dit is véél lekkerder! Heerlijk een banketletter of als extra vulling in een appeltaart. Ik deel aan het eind van deze week nog een lekker receptje waarin ik mijn amandelspijs heb gebruikt. Dus hou mijn blog in de gaten! Maar nu laat ik je eerst zien hoe dit maakt. Lees je mee?
Zelf amandelspijs maken
150 gram witte amandelen
150 gram suiker
1 ei
eventueel wat citroensap

Maal de amandelen fijn in een keukenmachine. Voeg de suiker en het ei toe (en eventueel het citroensap) en laat de keukenmachine draaien totdat er een bal ontstaat. Pak deze bal in vershoudfolie en zet het spijs minimaal 8 uur in de koelkast. Het spijs moet namelijk nog 'rijpen', waardoor hij nóg lekkerder wordt. Dus ook na 3 of 4 dagen of zelfs een week kun je het spijs nog prima gebruiken.

Het amandelspijs is een stuk dunner dan wat je misschien gewend bent met kant en klare amandelspijs. Bij kant en klare moet je dan ook altijd nog een ei toevoegen als je deze gebruikt. Dus denk niet dat het mislukt is, want dat zou jammer zijn.
Weet je al wat je gaat bakken met amandelspijs? Ik wel! Wordt vervolgd!

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: