zondag 19 februari 2017

Bloemkoolsoep met spekreepjes

Op zondag kijk ik altijd in de koelkast wat er nog in ligt. En dan de uitdaging om met die ingrediƫnten wat te maken! Zo maken we de restjes op zonder teveel weg te gooien. En je wordt er creatief door. Dus je snapt misschien wel dat quiche en soep de meest gegeten maaltijden zijn op zondag. Daar kun je alles in kwijt wat je maar wilt. Zo ook de bloemkool die ik afgelopen week gekocht had. Ze waren prachtig wit en voor een prikkie, dus ik kon hem niet laten liggen. En zie daar: mijn eerste creatie van bloemkoolsoep! En hij mag er zijn, als zeg ik het zelf. Durf jij het ook aan? Lees dan snel verder!
Bloemkoolsoep met spekreepjes
voor 8 personen
1 bloemkool
1 kleine ui
1 teentje knoflook
1 liter groentebouillon 
250 ml melk
2 theelepels kerriepoeder
200 ml kookroom
zout en peper
150 gram spekreepjes

Snij de bloemkool in roosjes. Snipper de ui en hak de knoflook fijn. Fruit de ui en de knoflook aan in een grote soeppan in wat olie. Voeg de bloemkoolroosjes, de bouillon, de melk en de kerriepoeder toe. Laat dit ongeveer een half uurtje koken, totdat de bloemkool zacht is. Roer af en toe door. Ondertussen kun je alvast de spekreepjes uitbakken. Haal na een half uurtje de soeppan van het vuur en pureer het met een staafmixer tot een glad geheel. Voeg de kookroom toe en verwarm nog even door.  Breng de soep op smaak met zout en peper en eventueel nog wat extra kerriepoeder. Garneer de soep met de uitgebakken spekreepjes.

Enjoy!

Liefs Ellie

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat ziet er weer lekker uit !! Moet ik ook maar eens proberen ben een echte keukenprinses ��