zondag 26 februari 2017

Quiche met garnalen

Vorige week zondag gaf ik al aan dat ik zondags vaak kook met de ingrediƫnten die ik op dat moment nog in huis heb. We zijn net terug van een weekendje weg en ik kan je vertellen dat de koelkast op dit moment zo goed als leeg is. Maar dan wil je toch wat lekkers op tafel zetten... Dus dook ik de diepvries in, hierin ligt altijd wel bladerdeeg. En zo ontstond deze quiche met garnalen. De garnalen had ik nog over van de vorige keer dat ik paella maakte. Wie wat bewaard die heeft wat, zei m'n oma altijd... Benieuwd hoe ik deze quiche heb gemaakt? Lees dan gauw verder!
Quiche met garnalen
5 plakjes bladerdeeg
2 eetlepels paneermeel
1 ui
2 teentjes knoflook
1 rode peper
200 gram rauwe gepelde garnalen
300 gram roze garnalen
5 eieren
200 ml room
1 prei, in ringetjes
1 theelepel Italiaanse kruiden
zout en peper
springvorm 24 cm

Verwarm de oven voor op 200 graden. Haal de plakjes bladerdeeg uit de diepvries en laat deze ontdooien. Leg een vel bakpapier op de bodem van de springvorm en klik de vorm dicht. Vet de rand van de vorm in met een beetje boter of bakspray. 
Verdeel de bladerdeeg over de springvorm. Ik gebruik altijd 3 velletjes voor de bodem en 2 voor de zijkanten. Zorg dat je de randjes stevig dicht drukt. Prik wat gaatjes in de bodem en bestrooi met de paneermeel. Dit voorkomt dat de quiche te nat wordt. Zet de vorm in de koelkast.
Snipper de ui en snij de knoflook fijn. Fruit dit samen in een beetje olijfolie in een wok. Snij de rode peper in kleine blokjes en voeg deze toe. Voeg daarna de rauwe gepelde garnalen toe en laat deze lichtroze worden. Als laatste de garnaaltjes erbij en draai het vuur uit. 
Meng in een kom de eieren met de room. Roer de preiringetjes erdoor. Voeg de Italiaanse kruiden, zout en peper toe en roer alles goed door elkaar.
Haal de springvorm uit de koelkast en verdeel de garnalen over de bodem. Giet hierover het eimengsel. Zet de quiche in de oven voor 30-35 minuten. De quiche is klaar als de randjes mooi goudbruin zijn.

Eet smakelijk!

Liefs Ellie

Geen opmerkingen: